Sunday, January 08, 2017

Another finished UFO from 2016

                                                         



昨年やっと仕上げたもう一つの作品をご紹介します。始めたのが何年であったかよく覚えていないのですが、その頃入っていたクレージーキルトのグループで、その年のチャレンジ(課題)がありました。一枚のブロックの上に、普段の自分とは違う色遣い、曲線の布接ぎ、レイヤードのシ―ムステッチ、風景、クモの巣、鳥、キラキラ感、立体的な刺しゅう等など、毎月の課題が与えられていて、それを盛り込んだクレージーキルトの作品を作るというものでした。震災の前でしたから2010年頃かもしれません。震災でいろんなことが変わり、ゆっくり仕事を楽しむという余裕がなくなって、このやりかけた作品も、毎年思い出したように箱から取り出してはまた引っ込めるの繰り返しで何年も過ぎました。でも昨年、絶対終わらせる決心で残っていた課題にとりかかり、夏に完成したものです。

Here's another finished UFO from last year. I don't remember the exact year when I started this block. I think it was before the quake in 2011. In CQI group we were given yearly challenge. There were monthly tasks; curving seams, using velvet, layered seamstithes, landscape, spider web, bird, dimenshional embroidery, glitzs, etc.
I was very happy finishing this bell-pull last summer.


                                 



No comments: