Saturday, December 03, 2011

A Heart for Rengin

今日はサシェではなく別のハートを作りました。和風にしようと思ったら何故かお正月っぽくなってしまいました。

10月、トルコでも大きな地震がありました。トルコのレンギンはいつも友情に厚く、母が亡くなったときも今度の震災のプロジェクトでも、オヤを使った美しいクレージーのブロックを真っ先に作ってくれました。これから厳しい冬を迎える山岳地帯のトルコの被災者たちのために、おくるみ用のベビー毛布が欲しいとCQIに彼女のメールが届いていました。

おくるみになりそうな軽いフリースのひざかけ数枚に添えてこのハートを送りました。

I've made this heart for Rengin in Turkey where another big quake hit in October. It is now on the way to her with some fleece wraps.


1 comment:

Anonymous said...

Dear Hideko,
As you know, I'm away for a long time to rest...I just visited your blog and saw this amazing little heart. I'm looking forward to receive it, thanks so much in advance...