Tuesday, November 09, 2010

インゲボルグの作品 Ingeborg Van Zuiden's Work

昔、クレージーキルトの西も東もわからない頃、少しでも情報が欲しくてCQ ニュースレターというCD版の雑誌のあることを知り、それを購読していました。もう発行されていませんが、この写真は最終号の一つ前のものです。このカバーに使われているのはインゲボルグ・ヴァン・ツイデンというオランダのクレージーキルターの作品です。
Many years ago, I was a reader of CQ Newsletter. It's my only fresh source of informations and inspirations about CQ then. The photo is a cover of the issue published just before the last one. It's Ingeborg Zuiden's work.




その後、彼女がネットショップを開いていることを知り、カタログでクレージーキルトに使えそうなさまざまなグッズを注文したことがあります。そのときカタログにあった彼女自身の小さなブロックが、私でも買える値段でしたので、実際に見たくて、買いました。そのときは気づかなかったのですが届いたら、まさしくCDのカバーに使われたものでした。

After then I knew she had a online shop of embellishments of CQ and ordered some. I found small blocks worked by her on the goods list, and bought one with other goodies. It was just the right one which was used as a cover of CQ Newsletter.



今度の作品展では海外のクレージーキルターの作品を、独立したものや共作のもの、手元にたまった中から少しでも多く紹介したいと思っていますので、インゲボルグのものも壁かけに仕立てました。
Later I had got a chance to do the same RR with her together but I've been only keeping the block I bought from her for years. Now I've finally decided to make something with it to display.



インゲボルグとはその後、一緒にラウンドロビンをする機会にも恵まれましたが、今はどうしているのでしょうか?私が運営委員をしているクレージーキルト・インターナショナルも元々は彼女が立ち上げたオンラインの小さなグループが始まりでした。さっきのCDのニュースレターを作っていたディアジー・ブルーノという女性もですが、クレージーキルト界には圧倒的な才能とエネルギーで活躍していたのに、走り抜けて行ってしまう人が一人ならずいます。私にとっては伝説ともいうべき存在のクレージーキルターたちです。

Ingeborg, I hope you like my finished work with your beautiful block if you have a chance to access to my blog.

3 comments:

ayako said...

このページ、とても興味深く読みました。

私にはCQを続けている人たちはみな”才能とエネルギー”を持っているように思えます。色と形をパズルのように遊ぶ感性と根気も持っていますね。

ところで、このインゲボリグさん、オランダの人と聞いて「なるほどオランダだぁ!」とすぐ納得しました。きれいな澄んだ明るい色と花々、もしもこれにオレンジ色(あのサッカーチームのオレンジ)があったら作品名を『オランダ』としたいぐらいです!

FredaB said...

This is a beatiful block and deserves to be seen. Now you can display it so others can enjoy it also.

Great work.

Hugs

FredaB

Cathy said...

Hideko, you finished that up beautifully! Ingeborg is indeed a wonderful CQ’er and a sweet person. We chat every once in awhile on Facebook. And her singing voice is as beautiful as her stitching!

You must be very busy getting ready for your exhibition. It is a great opportunity to finish up a lot of UFO’s! Make sure to take lots of pictures for us.

Hugs,
Cathy