Friday, May 14, 2010

弘前 My last Weekend in Hirosaki after Cherry Blossom

先週末、母の一周忌で弘前に帰りました。今年は桜の開花が遅れていましたので、もしかしたら間に合うかも知れないと期待していたのですが、二日ほど遅かったようです。八重と枝垂れは少し残っていましたが、ソメイヨシノは散っていました。

Last weekend I went to Hirosaki where is my parents' home town to have a memorial service of my mother. It's a year since she died. Famous cherry blossoms were already over in the Casle park.



人もまばらです。
Not crowded.



でも散り敷いた花びらがきれいでした。
But scattered petals covered ground very beautifully.




今月、ドイツのヘルガに送ったAAです。
My AA page for Helga in Germany.

1 comment:

Ulla said...

Conderful colour combination,lovely soft embroideries.
Ulla