Wednesday, April 14, 2010

My April AA Page for Ritva

私の四月のAAページはリトヴァのために作りました。いつも何か作るときにはそれなりに悩みます。今回、インスピレーションに使ったのは本で見た次の写真です。当時の女学生たちに人気があった絵封筒だそうです。赤と紫と、(ピンクではなく)まさしく桃色という組み合わせは、今までの私なら拒絶反応だったと思うのですが、何だか試してみたくなったのです。

I've made my April AA page for Ritva. I had seen this photo in a book and been very attracted by this vivid color combination of pink, red and purple which I might have felt uncomfortable before. But it attracted me very much then.




ちょうど先月ヘリーナからもらったネクタイ地に、手持ちの無地を足しました。
I added some solid color fabrics to tie silk fabrics Helina sent me last month.



何だかつまらないので、少し動きを加えたいなあと思い、
Isn't it boring? Some moving elements are required, I felt.




こんなふうに仕上げました。私はあまり成長意欲がなくてモチーフも刺繍も進歩しないのですが、色に関してだけは今までと違うものを試してみたくなります。
Here's the finished block. I think my stitching technics haven't been progressed much. But I like always to challenge colors.


3 comments:

Hannele said...

Oh, it is fabulous =)

Kathy Raker said...

Nice color combination's and of course lovely stitching.

CESCLO2 said...

Verry nice, I love
Bye