Tuesday, November 17, 2009

クリスマスツリーの飾り Christmas Ornaments

最近家の片づけで忙しくしています。年末が近いからではなく、母の荷物を少し家に入れるにはそのスペースを作らなくてはいけなくて、しまいっ放しだったものを出して要らないものは捨てたりしまい場所を変えたりしています。そんな中、こんなクリスマス飾りの作りかけが出てきました。たぶんクレージーキルトを始めてそれほどたっていない頃のものでしょう。今だったら思いつかないような派手な色合わせですがそれなりに可愛いので完成させることにしました。

I've been busy clearing up my house to make some space to bring Mother's possessions, though not all but still it's a mount. While I was digging my drawer, I happened to find these unfinished Christmas ornaments, which I pieced and put some embellishments years ago. I decided to finish them.



ボタンはなくならないよう止めておいただけなので、いったん外してしまいました。レースやリボン、ブレードも今ならこんなに多用しないと思いますが、これはそのままにしました。そしてステッチやビーズを足してできあがったのが次です。

I've finished them as below.





大きさはどれも高さ10センチ位です。けっこう可愛くできあがり自分では気に入っていますが、これはアメリカの友人に送るつもりです。

2 comments:

Unknown said...

Wow Hideko isn't it wonderful that when cleaning out stuff we find wonderful things like this done from a time gone by...you did a beautiful job of embellishing them, very pretty

Sharon
TN

Pattyjo said...

Just beautiful!