Sunday, January 04, 2009

お年玉 My Christmas Crackers

昨年、交換したクリスマスクラッカーをクリスマスの日に開きました。クリスマスプレゼント兼お年玉です。

I unwrapped my Christmas crackers on Christmas Day.

パステルカラーのブロックで包んだダイアナからのクラッカーと中に入っていた豪華な材料の数々。

The cracker from Diane was wrapped with cqed block in pastel colour. The stuffs for embellishment inside are so gorgeous!!





キャシーのクラッカーは暗紅色の素敵な布でくるんでありました。私のために古いハンカチのHのイニシャルが刺繍された部分をわざわざ送ってくれました。

Cathy included two pieces of handkerchief with my inicial. Isn't it a nice idea?





そしてドンナからはペーズリー模様の布でくるんだクラッカー。ポップでカラフルな選び方は、自分ではできないのでかえって、刺激になります。
From Donna. Popping colour is inspiring.






さてこれは誰からでしょう?気仙沼は仙台からはとても不便なのですが、昨年そこからときどきクレージーキルトをしたくて私のところに寄ってくれたTomoko さんという素敵な女性がいます。彼女が送ってくれたクリスマスカードとわくわくするほど豪華なレース地です。今年からはクラスに入ってくれることになりました。みんなで2009年も、楽しくクレージーキルトに狂おうと思っています。

This is not a cracker but suprise present with card from Tomoko. She was coming to learn CQ at my house irregularly last year but will join a class this year. Thanks and welcome, Tomoko!


No comments: