Thursday, January 15, 2009

マルグリートのDYBブロック Margreet's DYB Block

私が参加しているDYBの3番目のブロックはオランダのマルグリートのものです。テーマは私は知りませんでしたが、彼女の好きな歌なのでしょう、「何て素晴らしい世界」という歌です。ご覧のとおりクリスマスあるいはお正月の喜ばしい時を表しているようなきれいな色です。しかし、作業をしてみるとこれが意外と私には難しくて、、、

I've done my work for Margreet's DYB block. I am the third worker after Ati and Helina.
Margreet's theme is a song of "What a wonderful World" from Good Morning Vietnam. Arranged by Mark A. Brymer, words and music by George David Weiss and Bob Thiele.

私が選んだのはこのブロックです。
A naked block I chose.




こんな方向でやってみることに。赤いトリムはキャシーのクリスマスクラッカーに入っていたもので、蝶々がつながっているような雰囲気です。
I've done like this first. The red trim is from Cathy's Christmas cracker.



左上に最初予定したレースがどうも上手く処理できず、思い切ってはずしてしまいました。
I've put off the lace trim from left top.



最終的にはこんな仕上がりです。自分ではどうも今一つ満足がゆかないでいます。
Funished.



ノルウェーのアティ、フィンランドのヘリーナのブロックと並べてみました。
Here are three Margreet's blocks;(from left) Ati's, Helina's and mine.



何て素晴らしい世界 (訳:石田)

緑の木々が茂り、赤いバラが私たちのために花開く。
私は思う。
何て素晴らしい世界。

青空に雲が行く。明るい昼の光は畏れにみちた夜の闇へと変わる。
私は思う。
何て素晴らしい世界。

美しい虹が空にかかっている。
人々は晴れやかに手をさしだして挨拶を交わす。「こんにちわ」「あなたが好き」と。
赤ちゃんの泣き声がする。子供たちは大きくなって、私よりもっと賢く育っていくだろう。
私は思う。
何て素晴らしい世界。

何て素晴らしい世界。

6 comments:

Ati said...

Hideko, your block for Margreet is wonderful! I always wonder how you do that, to put a special "Hideko" style on every block you make.

Thelma said...

So beautiful Hideko! I so love that flower button you added to. Your work is always amazing.

Pamela Kellogg said...

Oh, your stitching is just so pretty!

nitesh said...

lovely blog just landed here since our blog share 'close' identical names.

Cathy said...

What a beautiful, fresh block! Lovely stitching and it looks so good with the others. Hugs, Cathy

Rose Anne B said...

Oh WOW I sure love this block and those butterfly like cord too. Your blog and work is always so inviting. Your stitching so exquisite too!!!