Wednesday, June 18, 2008

Another Prize of CQI Purse Contest

CQIのバッグコンテストについては前に書きました。私のバッグ以外の素敵な作品についてはグループブログがありますので、是非是非ごらん下さい。
You must be interested in many beautiful purses of the CQI contest. You can look all of them on the group blog.

実はこのコンテストには、もう一つゲームがありました。メンバーがバッグの写真を見て、作り手のリストをもとに誰がどの作品を作ったか、あてっこをするのです。一番たくさん当てられた人には賞品が出ます。
We also enjoyed the guessing game then. We guessed who made which purse. The person who guessed best is a winner.

そして何と私が一位をゲットしました。これが今日、リンから届いた賞品です。美しい古いボタンを止めつけた昔のはがきです。素敵!!今日一日、幸せな気分でした。

Can you believe? I got a prize. And a vintage buttons card from Lynn Schoeffler arrived here this morning!! It made me feel so happy whole day.




宮城県で先週の土曜日、大きな地震がありました。山間部が震源地で山が崩れ、山間の村には大きな被害をもたらしました。都市部は揺れは大きかったのですが、人的な被害は地震の大きさの割には小さくすみました。それでも目に見えないところでいろいろと、クレージーの仲間にも被害はありました。しかも想定される宮城県沖地震はこれとは別に確実にやってくるのだといいます。この間何となく気持の晴れない日々でしたが、今日はリンのおかげでハッピーな一日でした。

We had a very big earthquake last Saturday. It occured in the montainside. Though fortunately my area had little disaster, sad news has been delivered to us everyday since then. Lynn's gift was a sunshine after gloomy days to me.

5 comments:

coral-seas said...

Dear Hideko, I was alarmed to hear that the earthquake was in your region but am very pleased to know that you are unharmed. First the earthquake in China and now in Japnan, let's hope this is the last for them for a while.

CA

Anonymous said...

こんにちは。地震の被害を心配していました。そちらは大丈夫そうで一安心。こちらでも確実に起こるという南海大地震を思い出してはびくびくです。
絵葉書の可愛いパンジーに綺麗なボタン、ペーズリー風の植物みたいなレースモチーフも素敵!右下の方の花のようなベリーのようなものは何ですか?

Elizabeth Braun said...

Omedeto gozaimasu!=)

Glad to hear you're safe.

Gail said...

Congratulations on you win, what a pretty prize.
I am sorry to hear about the earthquake, I know how scary they are and what damage they cause, so glad you are safe.

nuinui said...

宮城県の地震、英子さんの周囲では大きな被害はなかったようで・・、でも、その時の揺れと、その後の何度もの余震は、ほんとうに怖かったでしょうね。この世で一番怖いもの、それは確かに地震に違いありません。
日本列島が全域、揺れることもあるのでは・・と、思うこともある私です。
だから、今日を、今を、十分楽しまなくっちゃ・・ね。